FAQ

FAQ betyder: vanliga frågor och svar.
Vi har samlat en rad av de frågor vi oftast får. På det sättet kan du förhoppningsvis snabbt hitta ditt svar.
Om du inte hittar svaret på din fråga är du alltid välkommen att kontakta oss.

Jag har glömt mitt inlogg till Eickemeyer.dk, vad ska jag göra?

Om du har glömt ditt inlogg till Eickemeyer kan du få en ny lösenord.
Du behöver bara klicka på "glömt lösenord" där du normalt loggar in, och sedan fylla i fälten med din e-postadress och ditt kundnummer. Då får du ett e-postmeddelande med en ny kod.
Vi känner inte till ditt lösenord, så vi kan inte ge dig det.

Finns det en gräns för att få varorna skickade fraktfritt?

Ja, gränsen för att få dina varor skickade fraktfritt i Danmark är 2500 svenska kronor.

Vad kostar det att skicka ett paket från Eickemeyer?

Vid beställningar under 2500 kronor är frakten till Sverige 195,00 kronor.
Vid beställningar över 2500 kronor är leveransen fraktfri till Sverige.

Hur ofta skickar ni paket? Och hur snabbt får jag mina produkter?

Vid beställning före klockan 14.00 skickar vi varorna samma dag.
Det innebär att dina varor vanligtvis levereras inom 1-3 arbetsdagar.

För leverans av varor som skickas från vårt tyska lager kan leveranstiden variera från 3-5 dagar (oftast 2 arbetsdagar).
Välj alltid expressfrakt om du behöver säkerställa snabb leverans.

Om du behöver säkerställa leveransen, ring till vårt försäljningsteam. De kollar gärna tillgängligheten och leveranstiden för den produkt du behöver.

Min utrustning är trasig och behöver repareras, vad gör jag?

Om du har utrustning som behöver skickas till reparation, vänligen kontakta oss antingen via e-post på info@eickemeyer.se eller ring oss på telefonnummer 010 583 50 09.

För övrigt kan du hyra utrustning under den tid din egen utrustning är på reparation. På så sätt kan du undvika att behöva avboka patienter.

Kan jag hyra utrustning hos Eickemeyer?

Ja, du kan hyra utrustning av oss. Om till exempel din anestesiapparat eller din tandenhet är på reparation, kan du hyra utrustning så att du inte behöver avboka dina patienter under den tid din utrustning är på reparation.

Kontakta vårt trevliga och kompetenta försäljningsteam om du vill veta mer.

Garanti och låna utrustning

Om du upplever problem med din utrustning under garantiperioden, försöker vi i möjligaste mån tillhandahålla låneutrustning åt dig. Du bör alltid kontakta oss om du upplever problem med din utrustning, vare sig det är under garantiperioden eller därefter.

Vad gör jag om jag behöver avboka mig från en kurs?

Om du har anmält dig till en kurs hos Eickemeyer men blir förhindrad att delta, gäller våra villkor så att om du avbokar mindre än 30 dagar före kursstart kommer en avbokningsavgift att tas ut. Avbokningsavgiften motsvarar 50 % av kursens pris. Om vi kan ersätta din plats med en annan deltagare från vår väntelista slipper du avbokningsavgiften.

Om du avbokar samma dag som kursen äger rum kommer en avbokningsavgift att tas ut motsvarande 75 % av kursens pris.

Du är alltid välkommen att skicka en kollega om du själv inte kan delta. Namnändring av en kursdeltagare görs naturligtvis utan extra kostnad.

Hur kontaktar jag Eickemeyer?

Du är alltid välkommen att kontakta oss.

Eickemeyer Medicinteknik for dyrlæger ApS
Solbakken 26, Hammelev
6500 Vojens
Danmark

Tlf. + 46 10 583 50 09
Mail: info@eickemeyer.se